عنوان پست در این قسمت کوپی شود

 

نحوه ی چاپ طرح گل

چاپ طرح گل یعنی انتقال شکل واقعی گل روی کاغذ. این کار توسط کودکان به عنوان یک کاردستی سرگرم کننده و برای هنرمندان به عنوان یک پروژه هنری یا صنایع دستی انجام می شود. برای آموزش مراحل انجام این کار مقاله ی زیر را دنبال کنید.

مراحل :

گل
گل
  1. گل های مورد نظر خود را آماده کنید. بهترین گل ها برای انجام این کار آنهایی هستند که بعد از چیدن, شکل خود را حفظ می کنند. اگر می خواهید بهترین نتیجه حاصل شود از گل هایی که گلبرگ های محکم دارند استفاده کنید زیرا هنگام فشار دادن گلبرگهای ظریف ممکن است از بین بروند. چند گل را انتخاب کنید ، زیرا به احتمال زیاد استفاده از چند مدل گل جذابیت بیشتری در طرح شما ایجاد می کند.

اگر می خواهید از گل های مصنوعی استفاده کنید باید گل هایی را انتخاب کنید که جزئیات بیشتری در ظاهرشان مشخص است در غیر این صورت هنگام  رنگ آمیزی نتیجه ی خوبی را مشاهده نخواهید کرد. آنها را قبل از استفاده بشویید و خشک کنید.

کاغذ
کاغذ
  1. کاغذی را که می خواهید روی آن چاپ کنید آماده کنید. ابتدا ، برای محافظت از سطح کار ، یک پلاستیک روی سطح پهن کنید. سپس کاغذ مورد نظر خود را روی آن قرار دهید.

اگر می خواهید چاپ با کیفیت داشته باشید از ورق های مناسب یا کاغذ طراحی استفاده کنید.

اگر می خواهید می توانید این گل ها را روی بوم نیز چاپ کنید.

از پارچه استفاده کنید. لازم نیست فقط از کاغذ استفاده کنید. اگر از رنگ پارچه استفاده کنید ، طرح فوق العاده ای می توانید ایجاد کنید.

رنگ کردن گل
رنگ کردن گل
  1. داخل گل را رنگ بزنید. همان طرفی که می خواهید طرح آن چاپ شود باید رنگ شود.
قرار دادن روی کاغذ
قرار دادن روی کاغذ
  1. به آرامی آن را روی کاغذ قرار دهید. گل را با یک ورق کاغذ قهوه ای یا روزنامه بپوشانید.
 غلتک
غلتک
  1. برای فشار دادن گل روی کاغذ از یک غلتک کوچک استفاده کنید. این کار را تا حد امکان به آرامی انجام دهید تا طرح گل حفظ شود. از طرف دیگر ، به جای استفاده از غلتک ، به سادگی می توانید گل را با دست خود فشار دهید. این کار بهتری خواهد بود زیرا در این صورت نگرانی پخش رنگ نخواهید داشت.
جدا کردن گل
جدا کردن گل
  1. غلتک را به سرعت و با دقت به سمت بالا بکشید. کاغذ را برگردانید ، سپس گل را با دقت از روی کاغذ بردارید. امیدوارم طرح گل چاپی به دلخواه شما باشد.

 

  1. این کار را برای گل های دیگر نیز تکرار کنید. به همان اندازه که نیاز دارید روی کاغذ طرح گل چاپ کنید. بعضی از گلها برای استفاده مجدد به اندازه کافی قوی می باشند ، گلهای دیگر نیز باید دور ریخته شوند و از گل جدید استفاده شود.
چاپ طرح گل
چاپ طرح گل
  1. اجازه دهید رنگ ها قبل از استفاده کاملا خشک شوند. پس از چاپ گل های خود ، می توانید نتیجه نهایی را قاب کنید یا از آن در پروژه های هنری یا صنایع دستی خود استفاده کنید.

منبع :  نحوه ی چاپ طرح گل