بیوگرافی الیزابت امینی

بیوگرافی و زندگینامه الیزابت امینی

بیوگرافی الیزابت امینی

نام:الیزابت
نام خانواگی:امینی
تاریخ تولد:اسفند 1354
محل تولد:تهران
پیشه :بازیگر
الیزابت امینی متولد اسفند 1354 در تهران می باشد. وی تحصیلات خود را در رشته روان شناسی نیمه کاره رها کرده و به علت علاقه به حرفه بازیگری به مطالعه و تحصیل در این زمینه اقدام نمود. الیزابت امینی دوره آموزش بازیگری را ابتدا در سال 1376 در آموزشگاه پویا شروع و به طور حرفه ای وارد کار تئاتر شده و با دو تاتر کودک به گروه تاتر بزرگسالان وارد شده و برای اجرای نمایش سنگین الکترا مدت یک سال به تمرین این نمایش پرداخت که با کم لطفی هیئت بازبینی مواجه شد و این تئاتر به روی صحنه نرفت.
در سال 1379 و بخاطر بازی در فیلم خواب سفید دعوت به تست بازیگری شد که این فیلم آغازی برای شروع کار بازیگری خانم امینی شد. در سال 1379 و بخاطر بازی در فیلم خواب سفید دعوت به تست بازیگری شد که این فیلم آغازی برای شروع کار بازیگری خانم امینی شد.
بعد از بازی در این فیلم و به دلیل علاقه و احساس نیاز به آموزش هر چه بیشتر در آموزشگاه کیمیای هنر مشغول به فراگیری این هنر زیر نظر اساتیدی همچون:

بازیگری حرفه ای:آقای شریفی نیا و خانم حاجیان
فن بیان و بازیگری حسی:آقای مهدی فتحی
حرکات موزون:نادر رجب پور و دیدار قنبرزاده
کارگردانی:خسرو شجاعی
روان شناسی بازیگری:دکتر گرشاسبی
دوره های مختلف و مفیدی را گذراند.

خانم امینی تا آخر سال 1382، 12 کار تصویری را در کارنامه هنری خود دارند.
لازم به ذکر است که خانم امینی حدود 10 ماه، به دلیل مشکل شخصی کلیه پیشنهادها را که عمدتاً فیلم های سینمایی بوده اند را رد کرده اند که دوره سکوت کاری ایشان محسوب می شود.
آخرین کار وی مجموعه تلویزیونی وفا می باشد که در ایام عید نوروز 85 پخش شد.
ماجرای تصادف وعمل الیزابت امینی
سال 80 در خیابان سعادت آباد با یک اتومبیل تصادف کردم. من عابر بودم. متاسفانه راننده محترم نه تنها کمکی به من نکرد، بلکه فرار کرد. در نهایت من را به بیمارستان مدرس بردند و در آنجا تحت درمان قرار گرفتم. متاسفانه صورتم بیشترین آسیب را دیده بود؛ پلکم پاره شده بود و بیشتر استخوان های صورتم خرد شده بودند.

ابتدا فقط برای اینکه جلوی خونریزی را بگیرند، پلکم را دوختند، اما 4-3 روز بعد کل صورتم به دلیل شکستگی های داخلی کبود شده بود و انگار به یک بالش سیاه تبدیل شده بود و حسابی ورم کرده بود. در آن زمان پزشکان زیادی بالای سرم آمدند و این ناامیدی من را بیشتر می کرد و لحظه های سختی برایم بود تا اینکه مرحوم دکتر حسین بدری درنهایت فرشته نجات من شدند. من همیشه می گویم زندگی من 2 مرحله دارد؛ مرحله ای که به دنیا آمدم و مرحله ای که به دنیا بازگشتم و مرحوم دکتر بدری من را به این دنیا بازگرداند.
رد شایعه درگذشت محمد علی کشاوزتوسط الیزابت امینی

چندی پیش در برخی سایت ها شایعه دروغین درگذشت محمدعلی کشاورز منتشر شد درحالی که این هنرمند پیشکسوت کشورمان، در حال حاضر زنده بوده و فقط به دلیل بروز بیماری، مراحل درمان خود را سپری می کند. الیزابت امینی برای پایان دادن به این شایعه به دیدار محمدعلی کشاورز رفت و این عکس را با هدف رد شایعات بی اساس منتشر کرد.

در متن الیزابت امینی آمده است:

دوستان این پست رو پیرو شایعات اخیر که متاسفانه اسباب نگرانیم شده بود میگذارم، امروز توفیق شد و برای رد شایعات با سند معتبر که همین عکس باشه،!؛ با دوتا از همکاران به دیدار استاد رفتیم و الحمدالله در صحت بودند و با عزت از ما پذیرایی کردند، عمرشان درازباد و سایه شان مستدام بر سر جامعهء هنری، انشالا؛ خدایا پناه میبریم برتو از شر شایعه پراکنان آمین

فیلم های سینمایی الیزابت امینی

 

 

بیوگرافی الیزابت امینی
بیوگرافی الیزابت امینی

شاباش (1391)
شبکه (1390)
یک دماغ ناقابل (1391)
پیتزا مخلوط (1390)
نیش زنبور (1388)
خاطره (1387)
قلقلک (1384)
توکیو بدون توقف (1381)
خواب سفید (1382)
سیندرلا (1380)
چهره در غبار

مجموعه تلویزیونی
کلانتر 3 (1388)
پیدا و پنهان
همسایه ها یک اپیزود(1379 محمدحسین لطیفی)
گلی برا گلی 1394

منبع:بیوگرافی الیزابت امینی

بیوگرافی الیزابت امینی